Reblog: You know You

8 thoughts on “Reblog: You know You

    1. Herkenbaar, dat soort “periodes” (vind dat niet echt een goed/prettig woord ervoor) heb ik ook. Bij mij komt dat meestal door andere mensen, die in korte tijd allemaal veel ombegrip tonen en beledigend zijn bijvoorbeeld (laatste tijd vaak artsen en verpleegkundigen e.d.).

      Gewoon schrijven, als je daar behoefte aan hebt. Dat kan jou helpen en anderen ook. We hoeven ook niet alleen maar positieve stukken te plaatsen. Wij zijn al chronisch ziek en moeten extra goed opletten wat het beste is voor ons.

      Ik hoop dat je je snel beter voelt!

      Liked by 1 person

      1. Dank je, jij ook… ‘t Ligt inderdaad aan een plotselinge lawine van onbegrip ofwel zijn mijn ogen weer wat verder open gegaan zodat ik het eindelijk zie

        Like

      2. Ik snap wat je bedoelt. Maar wat andere mensen allemaal zeggen of beweren is niet altijd waar he? Dat is wel belangrijk om te onthouden. Natuurlijk kan het zijn dat je eerst iets niet zag, maar het kan ook dat ze geen gelijk hebben. We weten heus wel of wij ‘lui aangelegd zijn’ bijvoorbeeld of beperkt zijn en doen wat we kunnen. Laat je niet over je grenzen pushen door mensen die (bijna) niets weten over jouw lijf en jouw leven. Heb ik in het verleden te vaak gedaan en heeft mijn lichaam toen kapot gemaakt. En we zijn niet hopeloos, al voelt het soms zo.

        Liked by 1 person

      3. Het stomme is als je in je gezicht krijgt dat je toch altijd bent blijven rondlopen met een smile… “wat moet ik dan doen, Jan en alleman elke keer vertellen hoe slecht ik me voel?” Daar had de persoon in kwestie geen antwoord op.
        Tja dingen persoonlijk nemen kan ik goed 😦

        Like

      4. In zo’n geval kan je niks ‘goed’ doen. Of je zeurt te veel en bent daardooe een aansteller en geloven ze je niet. Of je zegt het zelden en geloven ze je daardoor niet :/ Er zijn ook nog wel andere mensen, maar meestal hebben die dezelfde soort dingen meegemaakt.

        Ja, ik ook. Het geeft niet dat dat gebeurt bij je. Je hebt het niet verdiend, maar we kunnen beter ‘accepteren’ dat we ons dan k*t voelen. Niet het gevoel onderdrukken Dat probeer ik nu steeds meer. Maar dat is nog wel moeilijker gezegd dan gedaan en je voelt je dan nog steeds slecht….

        Liked by 1 person

Leave a Reply

